Gala UAD 2014: Colecţiile semnate Ildikó Vitos, Sabina Pop, Beáta Málnássy şi Crina Moldovan

Astăzi prezentăm ultimele colecţii din linia licenţă a absolvenţilor UAD, secţia design vestimentar.  De data aceasta este vorba de colecţiile Ildikó Vitos, Sabina Pop, Beáta Málnássy şi Crina Moldovan.

Ildikó Vitos – Fake Disneyland

Ildiko Vitos

Mereu am urât desenele Disney. Niciodată nu am fost fană Mickey Mouse sau Donald Duck. Chiar dacă eram copil, simţeam falsitatea universului creat de către Disney. Ildikó Vitos se pare că a simţit la fel şi a creat colecţia intitulată “Fake Disneyland”, colecţie prin care tânăra ironizează universul despre care vorbeam mai devreme. Cu atât mai mult, designerul a folosit nişte materiale cu totul inedite: PVC şi saci menajeri împletiţi într-un mod ingenios. Măştile sub forma capului lui Mickey Mouse mi-au plăcut în mod special.

Sabina Pop – Voievod 2.0

Sabina Pop

Mihai Viteazul, Ştefan cel Mare, Vlad Ţepeş, Mircea cel Bătrân sau Avram Iancu vor să salveze România. Din nou. O Românie dominată de secolul vitezei, de kitsch şi de oameni de o calitate îndoielnică. În colecţia “Voievod 2.0”, Sabina Pop a îmbinat materialele tradiţionale cu materiale neconvenţionale. Accesoriile au conturat look-urile voievozilor postmoderni, care din sfinţi (vezi Ştefan cel Mare) au devenit nişte bad boys.

Beáta Málnássy – Cyber Tribe

Beáta Málnássy

Imaginaţi-vă un univers post apocaliptic, într-un viitor relativ îndepărtat. Un univers în care poluarea fonică este atât de mare, încât resimţiţi nevoia de linişte. Astfel, apelaţi la utilizaea unor căşti mari, care ajută la redarea sunetului pur. Vă retrageţi într-unul din puţinele spaţii verzi rămase. În astfel de momente, omul intră în comuniune cu natura. “Cyber Tribe”-ul, trib de inspiraţi mayaşă, imaginat şi realizat de Beáta Málnássy ilustrează perfect universul descris anterior. Ansamblurile create de Beáta sunt desprinse dintr-un univers cu aer futurist. Însă nu vorbim desăre acel futurism ordinar; este vorba despre un futurism plin de însemnătate; un futurism care anticipează ceea ce va urma. Dincolo de încărcătura simbolică a colecţiei, piesele realizate de către tănâra absolventă sunt de o purtitate absolută, iar modelele brodate pe spatele jachetelor/paltoanelor sunt extrem de sugestive.

Crina Moldovan – Cub

Crina Moldovan

Punctul de plecare al colecţiei “Cub”, colcţie semnată de Crina Moldovan a fost opera sculptorului Carl Andre, care a revoluţionat arta sculpturii prin folosirea materialelor “umile”. “Cubul” Crinei Moldovan reia principiile folosite de catre scultorul american, adaptându-le designului vestimentar, într-un mod mai mult decât ingenios. Materiale precum lâna sau pielea au alcătuit piese perfect simetrice, alcătuite după formule matematice. Pe lângă execuţia perfectă a pieselor vestimentare, s-a luat în considerare un alt aspect important în designul vestimentar: funcţionalitatea.

Acestea au fost colecţiile absolvenţilor de la linia licenţă. Săptămâna viitoare vom vedea care sunt colecţiile masteranzilor.

P.S.: Acest post va fi updatat cu toate pozele colecţiilor în curând.

Alexandra

 

Credit foto: Ozana Mureşan

Comments 0

Leave a Reply

%d bloggers like this: